Ioana Zenaida Rotariu: „Am scris poezie și am câștigat timp” @DLITE
| martie 2, 2022
Îți aduci aminte când ai văzut pentru prima dată un om incapabil să vorbească? Ce ai simțit?
Probabil am văzut oameni incapabili să vorbească, dar cred că prima am fost eu. Apoi am început să-i văd sau să-i recunosc pe ceilalți. Mie în continuare îmi este foarte greu, în situații publice și oficiale, să vorbesc despre mine, iar asta se întâmplă și în fața unor oameni de care nu sunt foarte apropiată. Cumva evit interacțiunea și aleg tăcerea.
Mihail Sebastian avea în volumul de povestiri intitulat Femei, pe care îl ascult în perioada asta pe spotify, un ritual de 15 minute înainte de culcare, o perspectivă răsturnată a ceea ce zic eu aici, anume că e mult mai ușor să comunici și să te povestești unui străin într-un bar la orele mici ale nopții, când fumul învăluie totul în jur și alcoolul mai taie din inhibiții, dar nu numai din punctul ăsta de vedere, cât din perspectiva faptului că tot ceea ce ai mărturisit străinului va dispărea a doua zi, va pleca odată cu el.
Dacă am văzut oameni incapabili să vorbească? Da, din vinovăție față de ceva, din lipsa exercițiului confesiunii, din neîncredere și, dacă tendința este să îl presezi pe celălalt sau să îl abandonezi în acest proces, am învățat că trebuie să mă apropii de cel incapabil să vorbească în aceeași manieră în care te apropii poate de o ceașcă cu cafea, dar legat la ochi. Întâi să accepți această complicitate a tăcerii, apoi să asculți.
Citiți interviul complet aici:
https://dlite.ro/ioana-zenaida-rotariu-am-scris-poezie-si-am-castigat-timp/
Volum disponibil - îl puteți cumpăra
Cei cinci ani de muțenie / Ioana Zenaida Rotariu
Titlu: Cei cinci ani de muțenie
Autor: Ioana Zenaida Rotariu
ISBN: 978-606-023-249-7
Anul apariției: 2021
Acest volum a fost desemnat câștigător în cadrul concursului de debut în poezie „Alexandru Mușina”, ediția a opta
-
-
13,49 leiAdaugă în coș
Cei cinci ani de muțenie / Ioana Zenaida Rotariu
Titlu: Cei cinci ani de muțenie
Autor: Ioana Zenaida Rotariu
ISBN: 978-606-023-249-7
Anul apariției: 2021
Acest volum a fost desemnat câștigător în cadrul concursului de debut în poezie „Alexandru Mușina”, ediția a opta
13,49 leiAdaugă în coș
Cărți adăugate recent
Teatru VI / Matei Visniec
Disponibil și în format electronic în magazinul
Poet, dramaturg, romancier, jurnalist, Matei Vișniec s-a născut la 29 ianuarie 1956, în Rădăuți, județul Suceava. A debutat cu poezie în 1972 în revista Luceafărul. Mai tîrziu, stabilit la București, unde a făcut studii de filosofie și istorie, s-a numărat printre fondatorii Cenaclului de luni condus de criticul Nicolae Manolescu. A debutat în volum în 1980, la Editura Albatros, cu o culegere intitulată La noapte va ninge. În septembrie 1987 a reușit să plece în Franța, unde a cerut azil politic. Între 1990 și 2022 a lucrat ca jurnalist la Radio France Internationale. După căderea comunismului, în 1989, activitatea lui Matei Vișniec s-a derulat între Franța și România, între două culturi și două limbi, între Vest și Est. Matei Vișniec este autorul mai multor volume de poezie și de articole, a șase romane, a unei culegeri de nuvele și a peste 70 de piese de teatru.
-
-
47,25 leiAdaugă în coș
Teatru VI / Matei Visniec
Disponibil și în format electronic în magazinul
Poet, dramaturg, romancier, jurnalist, Matei Vișniec s-a născut la 29 ianuarie 1956, în Rădăuți, județul Suceava. A debutat cu poezie în 1972 în revista Luceafărul. Mai tîrziu, stabilit la București, unde a făcut studii de filosofie și istorie, s-a numărat printre fondatorii Cenaclului de luni condus de criticul Nicolae Manolescu. A debutat în volum în 1980, la Editura Albatros, cu o culegere intitulată La noapte va ninge. În septembrie 1987 a reușit să plece în Franța, unde a cerut azil politic. Între 1990 și 2022 a lucrat ca jurnalist la Radio France Internationale. După căderea comunismului, în 1989, activitatea lui Matei Vișniec s-a derulat între Franța și România, între două culturi și două limbi, între Vest și Est. Matei Vișniec este autorul mai multor volume de poezie și de articole, a șase romane, a unei culegeri de nuvele și a peste 70 de piese de teatru.
47,25 leiAdaugă în coș
Amintirea pădurii / Damir Karakaš (resigilat)
Autor: Damir Karakaš
Titlu: Amintirea pădurii
Traducere din lb. croată de Adrian Oproiu
ISBN: 978-606-023-351-0
Nr. pag: 123
Anul apariției: 2022
-
-
14,00 leiAdaugă în coș
Amintirea pădurii / Damir Karakaš (resigilat)
Autor: Damir Karakaš
Titlu: Amintirea pădurii
Traducere din lb. croată de Adrian Oproiu
ISBN: 978-606-023-351-0
Nr. pag: 123
Anul apariției: 2022
14,00 leiAdaugă în coș
Prințesa Tarm si Val Frumos/ Daniela Brancus
Ediția a II-a, revăzută și adăugită
Într-o vreme când, la noi, totul este în tranziție, chiar și poezia, când verslibrismul face mai ușoară sarcina poetului – e doar o iluzie –, oferindu-i libertăți uneori prea mari, în dauna muzicalității, a ritmului, a măsurii, Daniela Brâncuș are curajul de a miza pe rigorile prozodiei clasice, încercând o întoarcere la o formă lirică tradițională.
Prințesa Țărm și Val Frumos este povestea unei tulburătoare dar imposibile iubiri și, deopotrivă, povestea scrierii acestei povești și aventuri lirice. Având ca repere majore, însă doar aparent, structura clasică, melosul, cadența și „tema” unei imposibile iubiri, amintind de celebrul poem barbian Riga Crypto și Lapona Enigel, Daniela Brâncuș ne propune un amplu poem a cărui miză este, între altele, limbajul ironic, ludic adesea, un poem de o evidentă factură postmodernă.
Volumul conține deopotrivă un prea inspirat poem grafic, realizat în aceeași manieră postmodernă, de cunoscutul grafician Tudor Jebeleanu.
Marius Ghica
-
-
15,00 leiAdaugă în coș
Prințesa Tarm si Val Frumos/ Daniela Brancus
Ediția a II-a, revăzută și adăugită
Într-o vreme când, la noi, totul este în tranziție, chiar și poezia, când verslibrismul face mai ușoară sarcina poetului – e doar o iluzie –, oferindu-i libertăți uneori prea mari, în dauna muzicalității, a ritmului, a măsurii, Daniela Brâncuș are curajul de a miza pe rigorile prozodiei clasice, încercând o întoarcere la o formă lirică tradițională.
Prințesa Țărm și Val Frumos este povestea unei tulburătoare dar imposibile iubiri și, deopotrivă, povestea scrierii acestei povești și aventuri lirice. Având ca repere majore, însă doar aparent, structura clasică, melosul, cadența și „tema” unei imposibile iubiri, amintind de celebrul poem barbian Riga Crypto și Lapona Enigel, Daniela Brâncuș ne propune un amplu poem a cărui miză este, între altele, limbajul ironic, ludic adesea, un poem de o evidentă factură postmodernă.
Volumul conține deopotrivă un prea inspirat poem grafic, realizat în aceeași manieră postmodernă, de cunoscutul grafician Tudor Jebeleanu.
Marius Ghica
15,00 leiAdaugă în coș
Opere 10 „Şotroane”, interviuri, scrisori/ Dumitru Tepeneag
„Care au fost, pe plan psihologic, consecințele comunismului în România, ale comunismului etatist și birocratic? Ar trebui vorbit în primul rând de infantilizare. Încetul cu încetul, poporul român, supus dictaturii, oprimat și îndoctrinat, a ajuns iresponsabil ca un copil. Mai rău: ca un copil bătut, maltratat, care e silit să mintă, să se ascundă, să fure. Intelectualii acestui popor aveau și ei cam aceeași mentalitate. Doar refugiul în arta pentru artă le mai putea da o identitate acceptabilă. Cât despre gândire, aceasta era supusă modului schizofrenic. Tot mințind, intelectualul aproape că ajunsese la o dublă personalitate. Mai grav e că nici când gândea împotriva regimului, nu putea gândi obiectiv, adică exagera în direcția opusă prin idealizare.”
Dumitru ȚEPENEAG
-
-
31,50 leiAdaugă în coș
Opere 10 „Şotroane”, interviuri, scrisori/ Dumitru Tepeneag
„Care au fost, pe plan psihologic, consecințele comunismului în România, ale comunismului etatist și birocratic? Ar trebui vorbit în primul rând de infantilizare. Încetul cu încetul, poporul român, supus dictaturii, oprimat și îndoctrinat, a ajuns iresponsabil ca un copil. Mai rău: ca un copil bătut, maltratat, care e silit să mintă, să se ascundă, să fure. Intelectualii acestui popor aveau și ei cam aceeași mentalitate. Doar refugiul în arta pentru artă le mai putea da o identitate acceptabilă. Cât despre gândire, aceasta era supusă modului schizofrenic. Tot mințind, intelectualul aproape că ajunsese la o dublă personalitate. Mai grav e că nici când gândea împotriva regimului, nu putea gândi obiectiv, adică exagera în direcția opusă prin idealizare.”
Dumitru ȚEPENEAG
31,50 leiAdaugă în coș