Emilian Pal: „Să ajungi acasă îți trebuie curaj”
| martie 14, 2022
În ce te mai asemeni copilului Emilian, ce-a mai rămas în afară de faptul că i-ai acceptat numele și nu ai putut evita să nu scrii despre el?
Emilian Pal: Aș putea să spun că mă asemăn întru totul pentru că nu am crescut niciodată. Am rămas același copil care visa să trăiască într-o peșteră și să scrie, iar oamenii să se întrebe: pfff, de ce nu mi-a trecut și mie prin cap lucrul acesta? Am rămas același copil care se ruga lui Dumnezeu să murim toți în același timp ca să nu fim nevoiți să ne plângem unii pe alții. Același copil care se juca primăvara alergând de la o ușă la alta a unui conac boieresc înainte să-l prindă adierea vântului pentru că acesta era jocul lui preferat. Am refuzat să mai cresc pe holurile unei secții de Psihiatrie unde am fost trimis să fac un reportaj despre alcoolicii anonimi, iar printre ei dat peste taică-miu, de care nu mai știam nimic de mai bine de 10 ani. Dacă orice creștere moștenește un urlet, atunci prefer să rămân un copil întârziat ca semn de revoltă împotriva dramelor de orice fel. Pentru mine trecerea anilor e doar o succesiune de zile și nopți, eliberate de orice maturizare.
Citiți interviul complet:
https://romaniinandalucia.com/2022/03/11/emilian-pal-sa-ajungi-acasa-iti-trebuie-curaj/
Emilian Pal s-a născut pe 18 noiembrie 1979, la Iași. A absolvit Colegiul Național Catolic „Sfântul Iosif” din Bacău și Facultatea de Drept din cadrul Universității „Al. I. Cuza” din Iași. De-a lungul timpului lucrează ca redactor, reporter și realizator TV în presa locală din Roman, redactor la o editură catolică din același oraș. În 2014, câștigă prima ediție a concursului de debut „Traian T. Coșovei”. În 2015 debutează cu volumul fortral, Editura Tracus Arte, volum nominalizat la premiul „Mihai Eminescu”, Opera Prima, și la premiul Uniunii Scriitorilor pentru debut. În 2016, publică volumul Dumnezeu ne iubește în Braille, editat de asociația Cetatea 9, iar în 2017, apare al treilea volum –tot ce atingeam se prefăcea în oameni, Editura Tracus Arte. În 2021, publică volumul kurva rumuński go home, Editura Tracus Arte.
Volum disponibil - îl puteți cumpăra
kurva rumuński go home / Emilian Pal
Titlu: kurva rumuński go home
Autor: Emilian Pal
ISBN: 978-606-023-315-2
Anul apariției: 2021
-
-
19,50 leiAdaugă în coș
kurva rumuński go home / Emilian Pal
Titlu: kurva rumuński go home
Autor: Emilian Pal
ISBN: 978-606-023-315-2
Anul apariției: 2021
19,50 leiAdaugă în coș
Cărți adăugate recent
Teatru VI / Matei Visniec
Disponibil și în format electronic în magazinul
Poet, dramaturg, romancier, jurnalist, Matei Vișniec s-a născut la 29 ianuarie 1956, în Rădăuți, județul Suceava. A debutat cu poezie în 1972 în revista Luceafărul. Mai tîrziu, stabilit la București, unde a făcut studii de filosofie și istorie, s-a numărat printre fondatorii Cenaclului de luni condus de criticul Nicolae Manolescu. A debutat în volum în 1980, la Editura Albatros, cu o culegere intitulată La noapte va ninge. În septembrie 1987 a reușit să plece în Franța, unde a cerut azil politic. Între 1990 și 2022 a lucrat ca jurnalist la Radio France Internationale. După căderea comunismului, în 1989, activitatea lui Matei Vișniec s-a derulat între Franța și România, între două culturi și două limbi, între Vest și Est. Matei Vișniec este autorul mai multor volume de poezie și de articole, a șase romane, a unei culegeri de nuvele și a peste 70 de piese de teatru.
-
-
47,25 leiAdaugă în coș
Teatru VI / Matei Visniec
Disponibil și în format electronic în magazinul
Poet, dramaturg, romancier, jurnalist, Matei Vișniec s-a născut la 29 ianuarie 1956, în Rădăuți, județul Suceava. A debutat cu poezie în 1972 în revista Luceafărul. Mai tîrziu, stabilit la București, unde a făcut studii de filosofie și istorie, s-a numărat printre fondatorii Cenaclului de luni condus de criticul Nicolae Manolescu. A debutat în volum în 1980, la Editura Albatros, cu o culegere intitulată La noapte va ninge. În septembrie 1987 a reușit să plece în Franța, unde a cerut azil politic. Între 1990 și 2022 a lucrat ca jurnalist la Radio France Internationale. După căderea comunismului, în 1989, activitatea lui Matei Vișniec s-a derulat între Franța și România, între două culturi și două limbi, între Vest și Est. Matei Vișniec este autorul mai multor volume de poezie și de articole, a șase romane, a unei culegeri de nuvele și a peste 70 de piese de teatru.
47,25 leiAdaugă în coș
Amintirea pădurii / Damir Karakaš (resigilat)
Autor: Damir Karakaš
Titlu: Amintirea pădurii
Traducere din lb. croată de Adrian Oproiu
ISBN: 978-606-023-351-0
Nr. pag: 123
Anul apariției: 2022
-
-
14,00 leiAdaugă în coș
Amintirea pădurii / Damir Karakaš (resigilat)
Autor: Damir Karakaš
Titlu: Amintirea pădurii
Traducere din lb. croată de Adrian Oproiu
ISBN: 978-606-023-351-0
Nr. pag: 123
Anul apariției: 2022
14,00 leiAdaugă în coș
Prințesa Tarm si Val Frumos/ Daniela Brancus
Ediția a II-a, revăzută și adăugită
Într-o vreme când, la noi, totul este în tranziție, chiar și poezia, când verslibrismul face mai ușoară sarcina poetului – e doar o iluzie –, oferindu-i libertăți uneori prea mari, în dauna muzicalității, a ritmului, a măsurii, Daniela Brâncuș are curajul de a miza pe rigorile prozodiei clasice, încercând o întoarcere la o formă lirică tradițională.
Prințesa Țărm și Val Frumos este povestea unei tulburătoare dar imposibile iubiri și, deopotrivă, povestea scrierii acestei povești și aventuri lirice. Având ca repere majore, însă doar aparent, structura clasică, melosul, cadența și „tema” unei imposibile iubiri, amintind de celebrul poem barbian Riga Crypto și Lapona Enigel, Daniela Brâncuș ne propune un amplu poem a cărui miză este, între altele, limbajul ironic, ludic adesea, un poem de o evidentă factură postmodernă.
Volumul conține deopotrivă un prea inspirat poem grafic, realizat în aceeași manieră postmodernă, de cunoscutul grafician Tudor Jebeleanu.
Marius Ghica
-
-
15,00 leiAdaugă în coș
Prințesa Tarm si Val Frumos/ Daniela Brancus
Ediția a II-a, revăzută și adăugită
Într-o vreme când, la noi, totul este în tranziție, chiar și poezia, când verslibrismul face mai ușoară sarcina poetului – e doar o iluzie –, oferindu-i libertăți uneori prea mari, în dauna muzicalității, a ritmului, a măsurii, Daniela Brâncuș are curajul de a miza pe rigorile prozodiei clasice, încercând o întoarcere la o formă lirică tradițională.
Prințesa Țărm și Val Frumos este povestea unei tulburătoare dar imposibile iubiri și, deopotrivă, povestea scrierii acestei povești și aventuri lirice. Având ca repere majore, însă doar aparent, structura clasică, melosul, cadența și „tema” unei imposibile iubiri, amintind de celebrul poem barbian Riga Crypto și Lapona Enigel, Daniela Brâncuș ne propune un amplu poem a cărui miză este, între altele, limbajul ironic, ludic adesea, un poem de o evidentă factură postmodernă.
Volumul conține deopotrivă un prea inspirat poem grafic, realizat în aceeași manieră postmodernă, de cunoscutul grafician Tudor Jebeleanu.
Marius Ghica
15,00 leiAdaugă în coș
Opere 10 „Şotroane”, interviuri, scrisori/ Dumitru Tepeneag
„Care au fost, pe plan psihologic, consecințele comunismului în România, ale comunismului etatist și birocratic? Ar trebui vorbit în primul rând de infantilizare. Încetul cu încetul, poporul român, supus dictaturii, oprimat și îndoctrinat, a ajuns iresponsabil ca un copil. Mai rău: ca un copil bătut, maltratat, care e silit să mintă, să se ascundă, să fure. Intelectualii acestui popor aveau și ei cam aceeași mentalitate. Doar refugiul în arta pentru artă le mai putea da o identitate acceptabilă. Cât despre gândire, aceasta era supusă modului schizofrenic. Tot mințind, intelectualul aproape că ajunsese la o dublă personalitate. Mai grav e că nici când gândea împotriva regimului, nu putea gândi obiectiv, adică exagera în direcția opusă prin idealizare.”
Dumitru ȚEPENEAG
-
-
31,50 leiAdaugă în coș
Opere 10 „Şotroane”, interviuri, scrisori/ Dumitru Tepeneag
„Care au fost, pe plan psihologic, consecințele comunismului în România, ale comunismului etatist și birocratic? Ar trebui vorbit în primul rând de infantilizare. Încetul cu încetul, poporul român, supus dictaturii, oprimat și îndoctrinat, a ajuns iresponsabil ca un copil. Mai rău: ca un copil bătut, maltratat, care e silit să mintă, să se ascundă, să fure. Intelectualii acestui popor aveau și ei cam aceeași mentalitate. Doar refugiul în arta pentru artă le mai putea da o identitate acceptabilă. Cât despre gândire, aceasta era supusă modului schizofrenic. Tot mințind, intelectualul aproape că ajunsese la o dublă personalitate. Mai grav e că nici când gândea împotriva regimului, nu putea gândi obiectiv, adică exagera în direcția opusă prin idealizare.”
Dumitru ȚEPENEAG
31,50 leiAdaugă în coș