Poezia târgurilor de carte // Creatori de poveste. Un interviu cu poeta Emilia Dănescu
| iunie 14, 2022
Astăzi vă propunem să urmăriți un interviu cu poeta Emilia Dănescu: https://www.youtube.com/watch?v=FOfeWOJelu0
Înger întinerind / Emilia Dănescu
Titlu: Înger întinerind
Autor: Emilia Dănescu
ISBN: 978-606-023-374-9
Anul apariției: 2022
Număr de pagini: 168
-
-
18,00 leiAdaugă în coș
Înger întinerind / Emilia Dănescu
Titlu: Înger întinerind
Autor: Emilia Dănescu
ISBN: 978-606-023-374-9
Anul apariției: 2022
Număr de pagini: 168
18,00 leiAdaugă în coș
Emilia Dănescu a avut o evoluție semnificativă în ultimul deceniu, în care s-a dedicat poeziei. De la începuturile de factură neoromantică, în care a mizat pe intimism şi muzicalitate, poeta a trecut la texte mai reflexive, cu inserții ludice şi ironice, mai aproape de paradigma post-modernă. Volumul precedent, Mărul insomniei, a reprezentat pentru Emilia Dănescu un prag în dezvoltarea unei poetici mai coerente şi mai profunde. Antologia de față prezintă cititorilor, pe lîngă o selecție atentă din cărțile sale anterioare, un ciclu semnificativ de poeme inedite care constituie o probă de maturitate şi spirit critic. Emilia Dănescu îşi găseşte astfel o cadență potrivită pentru natura sa lirică şi poate afirma că, din acest moment, inima timpului bate caldă și egală în poezia sa.
Horia Gârbea
Sugestia metascriiturii din final: „Acum, aici, a venit vremea,/ uite, scriu/ Despre tine, mărule, măr”, creează o altă deschidere. Şirul de uşi posibile, deschise pe acest drum întrevăzut, printre metafore şi imagini, poate fi străbătut doar de Emilia Dănescu. Este toposul ei, lumea ei.
Ana Dobre
Emilia Dănescu nu comentează mituri, nu le discută în mod expres, dar are o propensiune naturală, o atracție intrinsecă spre ele, şi acesta mi se pare a fi „motorul” poeziei la ea. Descărnează apoi imaginea, căutând un interior convenabil la care să se oprească, aşa cum un sculptor dă la o parte „foile” pietrei până la stabilirea unei forme.
Nicolae Georgescu
Mărul, fruct banal şi inconturnabil, a făcut o frumoasă carieră de la Eva la Newton fără să-l uităm pe Wilhelm Tell. Emilia Dănescu îl abordează cu îndrăzneală, neinhibată de conotațiile bogate, şi face din el mascota poeziei sale […]. Decorată cu eminentele ilustrații ale maestrului Mircia Dumitrescu, cartea Emiliei Dănescu marchează un prag important în evoluția sa lirică.
Horia Gârbea
Emilia Dănescu, poet, fotoreporter şi jurnalist literar, s-a născut pe data de 24 iunie 1948 în Râmnicu Vâlcea. A urmat studii liceale la Colegiul Mircea cel Bătrân din oraşul natal şi cursuri de pictură la Şcoala de Muzică şi Arte Plastice. Şi-a continuat studiile la Universitatea Bucureşti, Facultatea de Matematică. După absolvire s-a stabilit în Bucureşti, unde locuieşte în prezent. A profesat ca matematician şi informatician la Institutul de Tehnică de Calcul Bucureşti şi la Banca Naţională a României. Director de imagine Asociaţia Grup Media Singur – Alianţa Artelor Târgovişte (2012-2018); membră a Societății Scriitorilor Târgovișteni (2020-prezent). A debutat literar în anul 2007 cu un ciclu de poezii în Suplimentul Revistei „Intercultural”, Sibiu. Editorial, a debutat în 2011 la Editura Singur. A publicat 5 volume de poezii: Zestrea toamnei (2011), Recurs la memoria nopţii (2012), Odihna pietrei (2015), Vocile umbrei (2017), Mărul insomniei (2021). Apariții în antologii: POETES, VOS PAPIERS! Antologie de poezie română, bilingvă româno-franceză, coordonată de Paula Romanescu (2014), Noaptea, statuile întineresc: poeți străbătând Bucureștiul, noaptea, Antologie coordonată de Horia Gârbea, Editura Neuma (2020). Referințe critice: Ana Dobre, Nicolae Georgescu, Horia Gârbea, Lucian Gruia, Aureliu Goci, Mihai Antonescu, Passionaria Stoicescu, Evelyne Maria Croitoru, Vilia Banța, Florin Costinescu, Cezarina Adamescu, Eliza Roha, Geo Călugăru, Remus V. Giorgioni şi alții.
Noutăți
Opere 10 „Şotroane”, interviuri, scrisori/ Dumitru Tepeneag
„Care au fost, pe plan psihologic, consecințele comunismului în România, ale comunismului etatist și birocratic? Ar trebui vorbit în primul rând de infantilizare. Încetul cu încetul, poporul român, supus dictaturii, oprimat și îndoctrinat, a ajuns iresponsabil ca un copil. Mai rău: ca un copil bătut, maltratat, care e silit să mintă, să se ascundă, să fure. Intelectualii acestui popor aveau și ei cam aceeași mentalitate. Doar refugiul în arta pentru artă le mai putea da o identitate acceptabilă. Cât despre gândire, aceasta era supusă modului schizofrenic. Tot mințind, intelectualul aproape că ajunsese la o dublă personalitate. Mai grav e că nici când gândea împotriva regimului, nu putea gândi obiectiv, adică exagera în direcția opusă prin idealizare.”
Dumitru ȚEPENEAG
-
-
42,00 leiAdaugă în coș
Opere 10 „Şotroane”, interviuri, scrisori/ Dumitru Tepeneag
„Care au fost, pe plan psihologic, consecințele comunismului în România, ale comunismului etatist și birocratic? Ar trebui vorbit în primul rând de infantilizare. Încetul cu încetul, poporul român, supus dictaturii, oprimat și îndoctrinat, a ajuns iresponsabil ca un copil. Mai rău: ca un copil bătut, maltratat, care e silit să mintă, să se ascundă, să fure. Intelectualii acestui popor aveau și ei cam aceeași mentalitate. Doar refugiul în arta pentru artă le mai putea da o identitate acceptabilă. Cât despre gândire, aceasta era supusă modului schizofrenic. Tot mințind, intelectualul aproape că ajunsese la o dublă personalitate. Mai grav e că nici când gândea împotriva regimului, nu putea gândi obiectiv, adică exagera în direcția opusă prin idealizare.”
Dumitru ȚEPENEAG
42,00 leiAdaugă în coș
Tema timpului in opera lui Mircea Eliade/ Henri Duchêne
-
-
40,00 leiAdaugă în coș
Tema timpului in opera lui Mircea Eliade/ Henri Duchêne
40,00 leiAdaugă în coș
Plastic Jesus/ Dan Radu Mihai
Dan Radu Mihai (n. 1972) este regizor, scenarist și scriitor. După studii de film și experiență în publicitate și producția cinematografică, și-a manifestat prezența la intersecția dintre imagine, text și narațiune în cadrul unor proiecte culturale care aduc împreună cercetarea istorică și tehnologia. În 2022, a publicat, împreună cu Dan Sociu, volumul de proză Monarh, iar în prezent pregătește adaptarea acestuia pentru marele ecran, în calitate de regizor și co-scenarist al filmului.
Acest volum de poezii reprezintă debutul său editorial individual.
-
-
25,00 leiAdaugă în coș
Plastic Jesus/ Dan Radu Mihai
Dan Radu Mihai (n. 1972) este regizor, scenarist și scriitor. După studii de film și experiență în publicitate și producția cinematografică, și-a manifestat prezența la intersecția dintre imagine, text și narațiune în cadrul unor proiecte culturale care aduc împreună cercetarea istorică și tehnologia. În 2022, a publicat, împreună cu Dan Sociu, volumul de proză Monarh, iar în prezent pregătește adaptarea acestuia pentru marele ecran, în calitate de regizor și co-scenarist al filmului.
Acest volum de poezii reprezintă debutul său editorial individual.
25,00 leiAdaugă în coș
Gandacii din tastatura/ G.P. Volceanov
G.P. Volceanov (n. 1989) este poet, scriitor, lexicograf şi cercetător în domeniul culturii hip-hop, actualmente doctorand al Școlii Doctorale Litere, Universitatea din București. A publicat cartea Rapul este poezie. O incursiune în cultura hip-hop românească (Tracus Arte, 2022) laureată cu premiul Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România, ed. a XXV-a, pentru cercetare interdisciplinară. A publicat poeme în România literară, Orizont, Vatra, Luceafărul de dimineață ş.a.
-
-
18,00 leiAdaugă în coș
Gandacii din tastatura/ G.P. Volceanov
G.P. Volceanov (n. 1989) este poet, scriitor, lexicograf şi cercetător în domeniul culturii hip-hop, actualmente doctorand al Școlii Doctorale Litere, Universitatea din București. A publicat cartea Rapul este poezie. O incursiune în cultura hip-hop românească (Tracus Arte, 2022) laureată cu premiul Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România, ed. a XXV-a, pentru cercetare interdisciplinară. A publicat poeme în România literară, Orizont, Vatra, Luceafărul de dimineață ş.a.
18,00 leiAdaugă în coș